njut av stunden

 
 
 
En helt vanlig vardag:)
 
Igår kväll hade vi onsdagsmys här hemma:) att lyxa till det en vanlig dag i veckan är ju bara så underbart! en vardagslyx man kan unna sig ibland tycker jag... och då menar jag såklart inte att man måste köpa ostar och charkisar! icke då, ibland brukar jag baka något gott bröd och mysa med en god smörgås och en kopp the framför tv:n med barnen tätt intill på varsin sida i soffan...... DET är livskvalitet!!!
 
 
 
 
Att vara mer i nuet och njuta av stunden är något jag verkligen måste träna på, det är så himla lätt att bara rusa (omedvetet) genom livet.
Sen tänker man tillbaka och är lika förvånad och förskräckt över att tiden går så fort, och jag önskar varje gång att jag njöt mer av stunden som var där och då.
 
Men hur det än är så är ju stunden precis just nu!!!
 
Det är så himla lätt att säga till mig själv -att nu ska jag stanna upp och vara i nuet men av någon anledning så kommer det inte naturligt.
Det kommer stunder då jag måste påminna mig själv och jag vet att jag måste göra det  flera gånger om dagen, att verkligen göra en aktiv handling för att bli bättre på detta.
Jag tror och hoppas att ju äldre vi blir så blir man mer medveten och kanske bättre på att vara i nuet
(håller tummarna för det:)
 
 
 
 
Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om ämnet att ta vara på stunden, vara i nuet och att bara rusa sig genom livet då det ligger nära mitt känslomässiga jag!  men det gör jag i ett annat inlägg;)
 
Hoppas du mår bra min vän och ha en helt underbar solig fortsatt dag....
 
KRAM
1 Caroline:

skriven

Så gott och mysigt. :) Ha en fin dag.

Kommentera här: