inredning och renovering

 
 
 
 
Inredning och renovering i mina tankar, mest hela tiden just nu:)
 
Vi har velat fram och tillbaka och försökt komma överrens om hur vi vill ha det i vårt hem, för det ska som sagt kännas som VÅRT hem och det har stretat åt många håll kan jag lova;) men det känns mer och mer som att det börja falla på plats
 
Vi märker att vi dras ganska mycket åt den lite råa stilen, att blanda maskulint med feminint är något jag gillar starkt!
Att få in lite murriga gråa toner, skinn och rost tillsammans med det vita minimalistiska köket som blandas med feminina detaljer  (haha jag vet det låter som ett hoplock av lite av varje:)) men i mitt huvud så kan det bli himlans snyggt och framförallt designat av mig och Mr J
 
Har hittat (kanske sist av alla;) pinterest och där får jag så otroligt mycket inspiration, så ovan ser du ett litet collage jag plockat ihop av det jag gillar i stil och färg. Dom gröna fotöljerna ska dock inte vara med på min lista men dom ingick i bilden så tänk bort dom:))
 
 
 
Wood look tile installation, pros/cons, etc:
 
 
Golv, lister och dörrar är idag i ek vilket jag personligen inte är ett stort fan av (förutom på bänkskivor o.s.v) men inte då det tar över hela hemmet:/
 
Så golvet ska slipas och färgas i någon ljus kulör, lister och dörrar kommer att bytas ut till vitt.
 
Det betyder att vi har en hel del att göra men jag är  säker på att det kommer förändra utseendet på lägenheten ganska drastiskt (vilket jag hoppas).
 
Renoveringen av kök kommer inte att ske förens till hösten då vi vill tänka igenom detta noga innan vi börjar, plus att vi vill njuta av sommaren i lugn och ro och bara ha det så gott man bara kan:) Alla bilder i detta inlägg har jag lånat av pinterest och denna sida hittar du här om du oxå lider av idètorka så kika in och få lite inspo;)
 
Ha en fortsatt fin dag
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
1 Tove Kjaerran:

skriven

Åh. så fantastiskt med grå och lite murriga kulörer, jag tror verkligen ni kommer känna er hemma i det! Ska bli spännande att få följa det :D

Svar: ja visst är det fint med lite mörkare nu när allt vart vitt så länge:) tack så mycket min vän, jag uppdaterar så fort de händer nåt nytt:) kram
Emma

2 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

skriven

Åh så kul att renovera, låter som att det kommer bli supersnyggt :D

Svar: det ska bli såå spännande:) mycket planerande och tänkande, fast det är en del av det roliga;) ha en fin fredagKRAM
Emma

Kommentera här: