night market

 
seafood
 
En kväll på marknaden fick det bli igår, vi strosade runt och bara mös tillsammans:)
Ett haleluljamoment jag måste få dela med mig av är att när jag vart i Thailand tidigare så har jag alltid åkt hem med besvikelsen av att seafood är så otroligt överskattat i detta land.
Jag vet inte hur många gånger jag beställt skaldjur i hopp om att det ska ge mig en smakupplevelse utöver det vanliga (med tanke på vilket utbud som finns här) men tyvärr så har det bara smakat okryddad tråkig räka med smak av kolgrill:/....
MEN (nu kommer det) oj oj oj vilken övveraskning jag fått denna gång!!!
Jag har ätit fisk och skaldjur nästan varje dag sedan vi kom.
Det verkar helt plötsligt som att dom förstått att man vill ha någon smak tillsammans med detta, typ vitlökssmör vilket jag tokälskar (inte mr J dock, då det osar av mig flera dagar efter det:))
Men det är ju bara så så gott och jag tänker passa på att unna mig detta innan  vi åker hem!
 
 
Något vi missat varje gång vi vart här (har vart här 8 gånger nu med denna) är Nightmarket vilket ligger på en tvärgata från själva gågatan där alla stora turistrestauranger ligger.
Det är en matmarknad där dom serverar "riktig" thaimat.
För det första- vilken otrolig priskillnad från gågatans priser (mer än halva priset off ) och för det andra så ger det en otrolig upplevelsa ev riktiga thailand, där även thailändarna själva väljer att äta, så ska du till Koh samui någon gång så missa INTE nightmarket jag tror inte du kommer att bli besviken.
 
 
 
Ha en härlig dag/kväll (blir så förvirrad av tidsskillnaden)
 
KRAM

Kommentera här: