min graciösa frukost

 
 
 
 
 Barnen har gått till skolan denna kalla dag, svårt att bestämma om det fortfarande ska vara vinterjacka på eller räcker det med vårjacka.
Enligt mami så är det vinterjacka som ska gälla vissa dagar än men mina små tweenies håller inte riktigt med mig där så en liten strid blir det fortfarande på mornarna!
 (kanske finns det fler mamis som känner igen sig;)
 
 
Tänkte jag skulle visa dig min härliga frukost som ser likadan ut varje morgon och har faktiskt gjort de senaste tre åren:)
Det ser ju verkligen tråkigt ut men det är ju så gott men mina kokta ägg varje dag
(jag kommer aldrig att tröttna)
Eftersom jag ätit ägg så länge nu så har jag blivit lite av en äggexpert på vägen:)) Jag vet hur ett ägg ska smaka och jag vet hur bra jag mår av att äta ägg på morgonen.
 
Jag har provat mig fram och förstått att när jag äter ägg så håller jag mig mätt absolut fram till sen lunch, inget sockersug eller illamående som jag brukar få när jag ätit tex havregrynsgröt, men ska jag däremot träna på morgonen så klarar jag mig inte på ägg då får jag huvudvärk och blir illamående under träningspasset.
Då är det däremot havregrynsgröt med ett skivat äpple och kanel på som gäller! jag klarar hela träningspasset och med massor av härlig energi dessutom:)
 
Jag har verkligen lärt mig att känna skillnaden på dessa olika frukostar och vad min kropp behöver
(en del av det positiva med åldrandet kanske, att man lär känna sig själv;)
 
Ha en underbar dag
 
KRAM

Kommentera här: