Fredagsmys och tips

 
 
Hej fina du!
 
Vi sitter här i soffan, har precis ätit middag och nu myser vi till fredagsmys.
Frukt doppad i choklad är bland det bästa jag vet (med min hemgjorda chokladdopp vilket även fungerar alldeles utmärkt som chokladsås till glassen)
För övrigt så blev ingen städ idag, vi hälsade på fina vänner istället,, vilket var mycket trevligare:)
 
Recept till chokladdoppet!
 
100 g smör
 
1dl socker
 
2dl grädde eller mjölk
 
2-3 msk kakao
 
1msk vaniljsocker
 
1 krm salt
 
låt sedan sjuda i ca 15 till 20 minuter
 
 
 
 
 
Här kommer ett tips!
 
 
 
 
I vår familj så älskar vi bubbelvatten och vi har haft ett antal kolsyremaskiner men dom går ju bara sönder efter ett tag, men nu har jag sett att kitchenaid (vilket jag och min man älskar,
vi har flera produkter därifrån) har släppt en kolsyremaskin (vet ej vad det heter:)
i samarbete med sodastream. Vi funderar starkt på att skaffa en sådan tänkte att det kunde vara ett bra tips,
om du också är nyfiken så finns den här allafal.
Nej nu ska vi mysa vidare här hoppas du har en fin kväll....
 
Kram!
 

Kommentera här: